Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Oholená nebo chlupatá?

Po dlouhé době jsem si koupila pánský Vogue (pro neznalé: prestižní časopis o módě). Je sice fakt, že v dobách rychlé a skvělé internetové komunikace je  časopis, který váží skoro kilo a půl, tak trochu zbytečný přepych,  obzvlášť,  když konkrétní kolekce v něm vychází s dvou až tříměsíčním zpožděním, zatímco na internetu najdete  fotky z kolekcí světových návrhářů, včetně odborných komentářů lidí s velmi fundovanými názory, hned druhý den po módní přehlídce (tím zdaleka nemyslím diletantské bláboly typu „módní policie“, což u nás takzvaně frčí...).

Sice jsem si v tomhle časopise ani moc nepočetla, páč je v italštině a tu neovládám. Ale je docela fajn si jednou za čas užít krásnou vůni čerstvě vytištěného časopisu a navíc je v něm spousta dalších užitečných informací (které si dokážu i přeložit) a nádherných fotografií. Na internetu vlastně koukáte na jediný záběr a to z konce mola, a to ve mně žádné umělecké zážitky nevyvolává. A tak jsem se pustila do prohlížení. Nevím, jak vy, ale já – byť módní návrhářka, kterou zajímají především ty hadry, nedokážu oddělit nikdy obličej modelky od konkrétního oblečení. Dokonce jsem se přistihla, že když si prohlížím módní časopis poprvé, vždy koukám nejdříve na obličeje a zkoumám tvář, výraz - takové to neurčité vyzařování (někdo něco vyzařuje, jiný ovšem nikoliv…) a  teprve po několikátém prohlížení jsem schopná vnímat oblečení a celkovou harmonii. Tak jsem se tentokrát zakoukala do těch mužských tváří. Možná by se hodilo říct mužných – ale právě mužnost jsem v těch tvářích hledala marně.

Ten časopis měl 350 stránek, skoro na každé z nich byla fotka nějakého muže a ty, kteří mi přišli jako chlapi, bych spočítala na prstech jedné ruky.

Nedávno jsem se shodou prazvláštních náhod ocitla na natáčení jednoho českého filmu. Seděla jsem jako kompars v letadle a pár hodin si u toho četla pořád stejné noviny – což jsem musela, takže jsem se  děsně jsem se nudila čtením reklam a už jsem si opakovala dokonce i čísla stránek… až mě přece jen něco probralo. Kolem mého sedadla jela kamera a zvedala se do výšky, aby mohla zabrat pohled seshora. A já koukám na kameramanovu nohu a něco mi přišlo divné – byla taková nezvyklá. Je chlupatá nebo oholená? Koukla jsem se na něho – docela hezký, charismatický chlap, přiznám se, že už předtím jsem se mu koukla na ruce – když má chlap chlupaté a opálené ruce – je to velmi sexy – a ruce měl opravdu hezké… Na první pohled se mi docela líbil, ovšem ta oholená noha šla s  celkovým dojmem až do minusových bodů.

Vážně to chlapi s tím vyholováním všeho – tedy i nohou, myslí vážně a mají pocit, že se nám to líbí?

Pustila jsem se do prohlížení letních kolekcí světových návrhářů – Armani, Lanvin, Calvin Klein, Dior, Galliano, Hugo Boss, Luis Vuitton – všichni modelové v kolekcích těchto módních domů měli vyholené nohy hlaďoučké jako dětská prdelka a jediný, kdo mě příjemně překvapil, bylo duo Dolce a Gabbana, kteří nechali své mužské modely v kolekci vypadat jako opravdové chlapy – se zarostlýma a chlupatýma nohama.

Budou to, jak mají vypadat opravdoví chlapi, určovat nějací sladcí hoši z Paříže nebo Milána, nebo si to budeme řídit my samy? My – které si vybíráme ty chlapy přesně podle toho, co se nám na nich líbí a přitahuje nás to na nich, páč je to mužné, sexy a opravdu chlapské? A neměly bychom jim teda říct, že nám ty oholené nohy (a taky některé třeba jiné zženštělé manýry) tak trochu vadí?

Co když si opravdoví muži při prohlížení těchto fotek (a z jakýchkoliv jiných z časopisů) myslí, že budou vypadat stejně nemužně jako ti z těch módních magazínů, tak se takhle nechtějí oblékat a nosí raději ty neforemné kapsáče a vytahané trička?

Přitom ty saka, svetry a kalhoty jsou většinou normální, nositelné a velmi slušivé…

A pak mě logicky musela napadnout další otázka: líbí se mužům vůbec ty ženy z módních časopisů? Co když to mají stejně jako my? Podíváme se, ale že bychom chtěly takového metrosexuálního panáka z výlohy doma – to tedy fakt ne!

Ženy chtějí všechny vypadat jako super modelky, štíhlé, vysoké, dokonalé … a chtějí je takové vlastně muži?

 

Autor: Táňa Havlíčková | středa 19.8.2009 8:27 | karma článku: 45,60 | přečteno: 22594x
  • Další články autora

Táňa Havlíčková

Rebelové změňte školy!!!

Celé školství je postaveno na hlavu a zelenou dostávají jen ti, co mají dobrou mechanickou paměť. To je ta, co si pamatuje a pak se to odříká. Kde je kreativita? Pak se divíme, že jsme tam, kde jsme?

1.10.2015 v 8:55 | Karma: 26,93 | Přečteno: 2259x | Diskuse| Ostatní

Táňa Havlíčková

Stříhám se krejčovskýma nůžkama a vy?

Máš super střih, kam se chodíš stříhat? Zeptala se mě nedávno moje kamarádka, kterou jsme se už dlouho neviděly a náhodou se potkaly uprostřed Prahy. Já? Já se stříhám sama... odvětila jsem nechápavě, protože mně to přijde tak normální, jako že si každé ráno dávám kafe. Koukala na mě nevěřícně a nechápavě. A já na ni. Uvědomila jsem si, jak jedeme všichni v zajetých kolejích toho, co je normální, co se jaksi hodí a co nehodí a co bychom měly dělat, abychom byly ve společnosti přijímané jako dobré Přičemž dobré, znamená, aby nás lidi měli rádi.

30.10.2014 v 11:59 | Karma: 38,64 | Přečteno: 4497x | Diskuse| Ostatní

Táňa Havlíčková

Buď více ženská!!!

Tuhle laskavě znějící radu slyšela zajisté mnohá z nás. Jako “dobře míněnou” radu, která nám ženám, které nenosíme šaty, lodičky a kabelky do ruky, které se v šatech cítíme jako v cizí kůži a které se přesto snaží vypadat tak, jak si tato společnost představuje pravou ženu - nasoukají sem tam do nějakého modelu a vydrží v něm jen proto, že by měly přece vypadat více žensky. Jste tedy tou pravou ženou jenom v případě, že nosíte šaty nebo sukně a chodíte pravidelně na manikúru a ke kadeřnici? A co vy, které nosíte džíny, tenisky nebo mokasínky a stahujete si vlasy do gumičky a cítíte se tak pohodlně a dobře???? To jakože nejste tou opravdovou ženou???

30.10.2014 v 9:03 | Karma: 11,34 | Přečteno: 2427x | Diskuse| Ostatní

Táňa Havlíčková

Nebezpečné textilní materiály

Textilní materiály, z kterých jsou vyrobeny oděvy v těch tzv. módních značkách ( já tomu tedy značky neříkám ani omylem), jsou ve stech procentech vyrobeny z odpadu, který se máčí a louhuje a upravuje v takových chemických roztocích, že by se vám z toho udělalo šoufl na pěkně dlouhou dobu.

5.4.2013 v 10:38 | Karma: 23,29 | Přečteno: 2031x | Diskuse| Ostatní

Táňa Havlíčková

Nemáš práci? Tak skoč z mostu....

Včera se ke mně dostal zajímavý článek - příběh zoufalého mladého muže ze Severní Moravy, který už celé čtyři roky po vyučení hledá práci.Když pohlédneme každý z nás na svou myšlenkovou reakci – bude s největší pravděpodobností: no jo, kdoví co je to zač, určitě je to nějaký flákač, kterému se nechce pracovat a chce se zviditelnit... Možná je před touto reakcí ještě jedna, ta, která vám říká, že se tady děje něco nespravedlivého, že to asi nebude příběh osobního selhání jednotlivce, ale dlouhý příběh selhání společenského systému.

11.3.2013 v 12:11 | Karma: 23,32 | Přečteno: 2310x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

„Smrt režimu.“ Za nápis si má nezletilá ruská studentka odpykat 3,5 roku

26. dubna 2024  6:20

Ruský vojenský soud odsoudil žákyni desáté třídy, sedmnáctiletou Ljubov Lizunovovou ke 3,5 roku...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

  • Počet článků 22
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4869x
Byla jsem dlouho módní návrhářkou, než mi došlo, že je mi móda naprosto lhostejná, že mě baví jen v souvislosti s tím, co člověk pomocí svého oblečení a doplňků o sobě sděluje. Začala jsem pracovat jako poradkyně stylu a moje téma je Oblékám svou duši. Napsala jsem eBook 8 KLÍČŮ K VAŠÍ DUŠI, je o tom, jak najít sama sebe v záplavě stylů a falešných programů z okolí. Stala jsem se poradcem osobního stylu a učitelem toho, jak vynést skryté informace z nevědomí do vědomí - paradoxně přes, pro někoho tak nepodstatnou součást našeho vnějšího projevu, jako je OBLEČENÍ :). Podívejte se na moje webové stránky  www.tanahavlickova.cz, www.modaaduse.cz